שתי הצעות חוק נכים עלו למליאת הכנסת, אחת עברה

    איתי גדסי 1 Comment on שתי הצעות חוק נכים עלו למליאת הכנסת, אחת עברה

    הצעת חוק הנכים של ח"כ נאוה בוקר ובה מוצע שינוי משמעותי ביחס לקצבאות ולסעיפי החוק הקיים, עברה בקריאה טרומית ללא התנגדות; הצעת חוק זהה של חבר הכנסת דב חנין מהאופוזיציה לא זכתה לתמיכת הקואליציה

    מחאת הנכים | אילוסטרציה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת החוק להעלאת קצבאות הנכים של חברת הכנסת נאוה בוקר עברה כעת בקריאה טרומית ברוב של 86 חכי"ם בעד וללא מתנגדים.

    חה"כ בוקר אמרה: "במרץ 2016 הגשתי את הצעת החוק שלי להעלאת קצבאות הנכות, כך שהקצבה שמשולמת להם תוכפל ותשתווה לשכר המינימום, סכום העומד היום על 5,300 ₪, וזאת בהתבסס על מבחן הכנסה. חשוב להדגיש, שבניגוד להצעות חוק אחרות, שהעלו ח"כים אחרים, ההצעה שלי היא הצעה שניתן ליישם, מהסיבה הפשוטה- שהיא עולה למדינה פחות".

    "בהצעת החוק שלי אני מבקשת לתקן עיוות נוסף הקיים בסעיף 200 לחוק הביטוח הלאומי לפיו אדם עם מוגבלויות יזכה לקצבת תלויים עבור שניים מילדיו. מה אומרת כאן המדינה בעצם?! הצעת החוק שלי מבטלת את המגבלה האבסורדית הזו, ומחליפה את הביטוי "משני ילדיו הראשונים" ל"ילדיו"."

    בוקר הוסיפה "אני מקווה שכמה שיותר מרכיבים מהצעת החוק הזו יכללו בהצעת החוק הממשלתית כך שבסופו של דבר נכה בישראל יוכל לחיות בכבוד".

    בשולי ההצעה התפתחו חילופי דברים במליאת הכנסת מאחר והצעת חוק זהה שהציע חבר הכנסת דב חנין לא זכתה לתמיכת הקואליציה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מדוע רק הנכים ולא אזרח ותיק נכה שהוצאותיו גדולות ונכנסתי קומה מדוע עפי ההחלטה אחרונה אזרח ותיק נכה יקבל מחצית מהסכום לנכה